VERBLIJFSINFO

 

1. RESERVERING

Je eerste contactname kan zowel telefonisch als via e-mail. Indien je een verblijfsperiode definitief wenst te reserveren, ontvang je van ons via een e-mail  met hierbij ingesloten een reserveringsformulier, dat je ingevuld en ondertekend terug naar ons opstuurt. Dit kan per post

NWGK vzw - Vakantiehuis Fabiola
Weldoenerslaan 5
B-3630 Maasmechelen

of via e-mail (duidelijke scan) aan: info@vakantiehuisfabiola.be

2. VERDERE INLICHTINGEN

Zodra je reservering definitief is (= wanneer we het ondertekende reserveringformulier + voorschot ontvangen hebben), krijg je toegang tot een digitaal dossier ca. 6 maand voor je verblijf. Via deze portaalwebsite kan je online alle verdere benodigdheden doorgeven, alsook de wensen voor de keuken, een animatieprogramma enz.

In aanloop naar het verblijf kan je onze collega's van onthaal & animatie steeds contacteren voor vragen rond dossiervoorbereiding. Het is ook mogelijk om op afspraak even op "prospectie" te komen en samen met onze animatoren het activiteitenprogramma te bespreken. Hiervoor kan je een mailtje sturen naar animatie@vakantiehuisfabiola.be.

Tot ten laatste 4 weken voor aankomst kan je aanvragen aan ons overmaken via het digitale dossier. Vanaf dan wordt het dossier vergrendeld en kan je de gegevens enkel raadplegen. Wijzigingen in deelnemersaantallen kunnen kostenloos tot 7 dagen voor aankomst telefonisch (089 77 05 35) of via e-mail (onthaal@vakantiehuisfabiola.be) gemeld worden. Wanneer bij aankomst blijkt dat de doorgegeven aantallen niet onvereenstemmen zal er mogenlijk een toeslag worden aangerekend.
   

3. FORMULIEREN

Benodigde formulieren / infofiches kan je downloaden in de rubriek "Formulieren".
 

4. BIJZONDERE VOORZIENINGEN

  • a. Algemeen
    Lakens kunnen ter plaatse gehuurd worden (prijs zie ‘Algemene Voorwaarden’) en zijn gratis vanaf 3 overnachtingen. Handdoeken breng je in principe zelf mee, maar kunnen eveneens gehuurd worden.

Voor de allerkleinste bezoekertjes beschikt het centrum over kinderbedjes, kinderstoeltjes en een verzorgingstafel.

De accommodaties zijn uitgerust met een radio, TV en dvd-speler. Bijkomend audiovisueel materiaal kan gehuurd worden. Iedere accommodatie heeft een eigen pingpongtafel.

Sport- en spelmateriaal kan op aanvraag bekomen worden bij de animatiedienst, aan te vragen via het digitale dossier.
           

  • b. Voor deelnemers met een beperking
    Voor kinderen of volwassenen met een fysieke en/of meervoudige beperking beschikt Vakantiehuis Fabiola over meerdere hulpmiddelen en voorzieningen. Deze kunnen op aanvraag, gratis gebruikt worden.

Alle gebouwen zijn rolstoel-toegankelijk. Het EFRO-gebouw is uitgerust met een lift om naar het verdiep of de kelderruimte te gaan.

In de verschillende accommodaties zijn er meerdere aangepaste toiletten en er is telkens één aangepaste (zorg)badkamer met een douchebrancard aanwezig.
           

  1. c. Verder beschikt het centrum over
    - meerdere rolstoelen en verrijdbare douchestoelen
    - 10 verrijdbare douchebrancards
    - 30 hoog-laag bedden (kunnen op aanvraag geplaatst worden voor zover de ruimte er is in de voorziene kamer).
    - diverse bedboxen (zie www.vakantiehuisfabiola.be/bedbox/ voor meer info)
    - meerdere kinetafels
    - 10 toiletverhoogelementen
    - 6 elektrische tilliften
    - mobiel oproepsysteem (met drukhanger)
    - 6 babyfoons 
    - beschermende zwembroeken

5. AANKOMST

Bij aankomst dien je je aan te melden bij de dienst onthaal & animatie. Hier ontvang je de sleutels van de accommodatie(s) en een onthaalmap. Verder krijg je nog enkele praktische tips mee.
 

6. PRAKTISCHE DAGORDE

  1. a. Maaltijden
    De maaltijden dienen zelf aan de keuken afgehaald te worden (bain-marie wagens) en dienen in eigen beheer te worden verdeeld. Je kan steeds supplementen vragen in de keuken. Voor de drank bij de maaltijden beschik je over een waterfontein met gekoeld en gefilterd water, waarvan je onbeperkt kan afnemen. Koffie/thee dient zelf gemaakt te worden met behulp van het aanwezige materiaal. De afruim en de afwas worden ook in eigen beheer gedaan. Je kan hierbij gebruik maken van een industriële vaatwasmachine

           
Tijdstip van de maaltijden: 

Ontbijt : 8u00 – 8u30 
Middagmaal : 12u00 (4-uurtje wordt gelijktijdig meegegeven) 
Avondmaal : 18u00
           
Op aanvraag kunnen lunchpakketten voorzien worden ter vervanging van het middagmaal (warme maaltijd verschuift dan naar de avond). Er is ook de mogelijkheid om tegen een kleine meerkost een barbecue te organiseren ter vervanging van een maaltijd.

Bijzondere wensen i.v.m. maaltijden of diëten dienen uiterlijk 14 dagen vóór het verblijf gemeld te worden.
           

  1. b. Poets
    De gemeenschappelijke ruimten (gangen, toiletten, keuken,...) worden op werkdagen dagelijks door het centrum gepoetst. Voor de netheid van de slaapkamers en leefruimten staat de groep zelf in (materiaal ter beschikking). De begin- en eindpoets worden door het centrum verzorgd.
     

7. TELEFOON & POST

Onderstaande verblijfsaccommodaties beschikken over een rechtstreeks telefoonnummer. Gelieve dit nummer te vermelden aan familie en kennisen die je wensen te bereiken tijdens het verblijf. 
      
> Huis 1 - 089 77 05 38
> Huis 2 - 089 77 05 41
> Huis 3 - 089 77 05 49 
> Piramide - 089 77 05 39
> Efro I - 089 77 05 43
> Efro II - 089 77 05 44
> Mechels Bos I - 089 77 05 48 
> Mechels Bos II - 089 77 05 37

Voor een vlotte bedeling van de toegestuurde post, is het tevens raadzaam om de naam van de groep en/of van de verblijfsaccommodatie te laten vermelden op de brief of op de briefkaart.

De uitgaande post kan gedeponeerd worden in de daartoe bestemde brievenbus aan de onthaal- & animatiedienst. Deze brievenbus wordt dagelijks geledigd omstreeks 16u30.
Iedere dinsdag is er een extra lichting om 11u00.
 

8. VERTREK

Voor vertrek dient de groepsverantwoordelijke zich aan te melden bij de collega's van onthaal & animatie voor het terugbrengen van het uitgeleend materiaal, de sleutels,... Gelijktijdig worden de onkostennota’s (verblijfskosten, recreatie, drank, telefoon,...) samen overlopen. Doorgaans vertrekt de eindafrekening / factuur binnen de 14 dagen na vertrek.
 

Op zoek naar een bijzondere vakantie in groep?

Reserveer nu

Terug naar boven
Lees meer